Slovenská komora iných zdravotníckych pracovníkov registruje a združuje zdravotnícke povolania – klinický logopéd, liečebný pedagóg, laboratórny diagnostik, klinický fyzik.
Sú to zdravotnícki pracovníci, ktorí získali vysokoškolské vzdelanie II. stupňa na iných, nie lekárskych, fakultách slovenských i zahraničných univerzít a pôsobia v systéme slovenského zdravotníctva už desiatky rokov. Všetky tieto povolania majú svoje významné postavenie v zdravotníckych systémoch v Európe a vo svete, iba na Slovensku sa práve týmto povolaniam nedostáva patričného uznania. Ich vzdelanie je docenené skôr v zahraničí ako na Slovensku.Zdravotníctvo už dávno prestalo byť výhradne len o lekároch a sestrách, ale je to multidisciplinárny systém založený na úzkej spolupráci rôznych odborov, rôznych povolaní a rôznych úrovní vzdelania, ktorého cieľom je poskytovanie správnej, kvalitnej a bezpečnej zdravotnej starostlivosti v prospech pacienta. Historicky sa na Slovensku pre skupinu zdravotníckych pracovníkov, ktorí získali vysokoškolské vzdelanie II. stupňa na iných, nie lekárskych fakultách našich i zahraničných univerzít zaužívali rôzne názvy. V poslednom čase to bola kategória „iný zdravotnícky pracovník“. Pod týmto názvom boli označovaní absolventi prírodovedeckých, matematicko-fyzikálnych, pedagogických, filozofických a technických fakúlt, pôsobiaci v zdravotníctve. Pod týmto názvom - kategóriou - boli pre laboratórne činnosti špecifikovaní biológovia, chemici a genetici. Tento názov však nevystihuje vykonávajúce zdravotnícke povolanie. Zdravotnícky pracovník – klinický logopéd, liečebný pedagóg, klinický fyzik, laboratórny diagnostik je schopný diagnostický proces, ktorý zavádza, vykonáva, kontroluje a validuje aj plne garantovať. Nepochopenie úlohy a pôsobenia jednotlivých povolaní v procese poskytovania zdravotnej starostlivosti vedie k zbytočným sporom a nedorozumeniam, a tiež ku tvorbe legislatívnych predpisov, ktoré sú často ťažko vykonateľné v praxi. Takto urobené chyby, ukotvené ešte aj v legislatívnych predpisoch sú potom veľkou prekážkou v procese budovania moderných, kvalitných a efektívnych zdravotníckych systémov.O kvalite zdravotníckeho pracovníka nerozhoduje jeho pregraduálne vzdelanie ale zdravotnícka odbornosť (znalosti a zručnosti), etika a morálka, ktorá vedie k správnemu, kvalitnému a bezpečnému poskytovaniu zdravotnej starostlivosti.